Prilagođeno pretraživanje

srijeda, 22. lipnja 2011.

Zaštita Korisnika


Zaštita korisnika tražilice Goolge i podataka o njima

Metode poslovanja Googlea već su više godina meta oštre kritike, zbog nespremnosti objave metoda o zaštiti podataka korisnika, tj. ne zna se postoji li ona uopće.

Prva kritična točka bilo je predavanje tzv. „cookiea“ korisnicima. Navedeni cookie služi samo za spremanje postavki korisnika. Google ne želi objasniti zbog čega se tokom tog procesa svakom browseru dodjeljuje jedinstven identifikacijski broj, koji važi preko 30 godina i to čak u slučaju ako korisnik nije mijenjajo postavke tražilice. Tehnički gledano postvke je mnogo jednostavnije spremiti unutar cookiea, nego dodjeljivati jedinstvene identifikacijske brojeve.
Interesantno je da postoji mogućnost korištenja osobnih postavki bez cookiea, no čim je navedena funkcija pronađena od strane Google Watcha, momentalno je ukinuta. Takođe je potrebno napomenuti da postoji mogućnost zamjene identifikacijskog broja nulom.

Stoga se sumnja da identfikacijski broj ne služi samo postavkama, već i protokolaciji traženih naloga svakog pojedinog korisnika, barem da bi se na taj način mogla identificirati interesna područja korisnika. Objašnjenja u zakonskoj regulativi Googlea potvrđuju navedenu tezu.

Takođe postoji sumnja da se kod dolaska na stranicu na kojoj je aktivan Google Analytics registrira i sprema osobni IP-broj, broj računala, zadnja posječena stranica (Log Files), itd.,i to čak u slučaju ako se do navedene stranice dođe automatski, tj. dolazak do stranice koja obavlja identifikaciju nije bio namjera korisnika.

U Googleovim odredbama o zaštiti zakona postoji objašnjenje za Log Fileove: „Kada koristite Googleove usluge, naši serveri automatski bilježe podatke koje Vaš browser odašilje kada posjetite webstranicu. Navedene serverske Log datoteke mogu sadržavati Vaš upit, IP-adresu, tip browsera, jezik browsera, vrijeme i datum upita unutar jednog ili više cookiea, koji jasno mogu identificirati Vaš browser.“

Pokretanjem Gmaila došlo je do daljnjeg kritiziranja. Google je najavio pretraživanje sadržaja svih e-mail poruka kako bi unutar sučelja mogao prikazivati odgovarajuće oglase. Nakon što je navedena procedura osuđena od strane kalifornijskih ministara, Google je barem službeno odustao od pretraživanja sadržaja pošte.

Socijalna mreža Orkut takođe se nalazi pod pojačanim nadzorom budući da se svaki sudionik mora detaljno predstaviti i dostaviti osobne informacije. To je principijelna pojava jer inače korištenje socijalnih mreža ne bi imalo smisla, no usprkos svemu, zahvaljujući svim trima navedenim uslugama Google je teoretski u mogućnosti da izradi točne profile pojedinih korisnika. Time Google svoje korisnike može pretvoriti u tzv. „staklene građane“.

Public Information Research – grupa koja se bori za građanska prava 2003. godine je Google nominirala za „Big Brother Award“.

Od trenutka preuzimanja Doubleclicka od strane Googlea zaštitnici podataka sve se više brinu jer je je Doubleclick za njih poznati slučaj kršenja pravila o privatnosti. Budući da Google dominira tržištem za online marketing –zauzima 80 % tržišta, u stanju je pratiti trag korisnika na internetu – tzv. „Behavioral Targeting“. Kad korisnik ostavi dovoljno informacija o sadržaju koji ga interesira na svom cookieu reklame se mogu prezentirati mnogo efikasnije.

Samo spremanje i analiza upita korisnika omogućuje širok spektar stvaranja individualnih korisničkih profila: „Reci mi što tražiš i ja ću ti reći tko si“.

Google vjerojatno namjerava analizirati ponašanje igrača u raznim online igrama kao što su npr. World of Warcraft ili Second Life, kako bi pomoću toga stvorio psihološke profile igrača, tj. korisnika. Zahvaljujući tome reklame bi se mogle mnogo preciznije pozicionirati i primjeniti.

Prema podacima top-managera Googlea Erica Schmidta, Google planira sakupiti toliko podatak o svakom korisniku, da bi čak bio u stanju odgovarati na osobna pitanja tipa „Koji posao mi odgovara?“ ili „Čemu bi bilo pametno da posvetim pozornost?“ Citat: „Prema zamisli top-managera Googlea Erica Schmidta navedena tražilica igrat će toliko centralnu ulogu u životu svakog pojedinca, da život bez Googlea više neće biti moguć.“

U srpnju 2007. Googleu je kod istraživanja organizacije za zaštitu građanskih prava Privacy International (PI) kao jedinoj od 23 tražilice dodijeljen nepoželjan atribut „onemogućuje zaštitu podataka“. Google je kritizirao PI jer je navodno u istraživanju sudjelovao suradnik Microsofta.

Pozicija monopola tražilice Google

Kod upita upućenih tražilicama ne europskom području Google posjeduje tržišni udio od 83-90%. Istraživači medija smatraju medijsku moć Googlea veoma problematičnom. Kritičari već govore o budućem tzv. „Google društvu“. Strategija ekspanzije Googlea sliči veoma strategiji Microsofta, samo što Google mnogo brže reagira. Vođa Nacionalne biblioteke u Parizu u Googleu vidi razvoj engleske hegemonije, stoga želi pokrenuti europsku internet tražilicu pod imenom „Quaero“ i državnom kontrolom.Prema njemu je potrebno razviti nov europski algoritam za tražilicu, jer Googleu navodno nedostaje postojanost. Konkretno se kritizira Googleov projekt digitalizacije knjiga Google Book Search, kao i kompletan Googleov sustav. Takođe se kritizira ranking koji nagrađuje „jaču“ stranicu na štetu „slabije“. Google dominira i tržištem videa na internetu sa udjelom od 58 %. Određeni stručnjaci već traže razbijanje Googlea na više manjih kompanija.

Google - Razvoj Uspješne Tražilice i Kompanije

Tehnika Rada i Pozicioniranje Rezultata Tražilice Google

Savjeti i trikovi za korištenje tražilice Google

PageRank Algoritam i njegova Primjena

Googleove Usluge i Marketing

Komunikacija, Publikacije i Software Tražilice Google

Nema komentara: