Prilagođeno pretraživanje

srijeda, 22. lipnja 2011.

Tenk - Zaštita - Raspoloživost

O ovoj se temi iz razumljivih razloga može samo vrlo malo reći, budući da se svi relevantni podaci o vozilima smatraju vojnom tajnom.

Sva vozila u prednjem području imaju stupanj zaštite od 2,5 – 3,5 to/m2. Američki Abrams M 1 A 2 u prednjem području i na bokovima u području borbenog prostora među ostalim, navedeni tenk ima oklop koji je djelomice izrađen iz osiromašenog urana (DU).

Zbog visoke gustoće DU nudi nešto veći stupanj zaštite. S druge strane Abrams M1 A2 transportira oko 1 800 l kerozina kao gorivo, a kerozin je mnogo osjetljiviji na vatru od nafte. Također se u njegovom borbenom prostoru nalazi hydraulika – a to je uzrok veće ranjivosti. LECLERC i Leopard 2 A5/A6 nemaju elektro-hydrauličke sustave, već su opremljeni samo električnim sustavima, što smanjuje njihovu ranjivost.

Prednji dio kupole francuskog LECLERCA ima par balističkih slabosti.

Zaključak:

Sve u svemu moglo bi se reći da je Abrams M1 u balističkom smislu najbolje zaštićen tenk – jedino je zaštita od mina mnogo bolja kod Leoparda 2 A6. Kupola Leoparada je također veoma dobro zaštićena od frontalnih napada. – u određenim područjima je oklop Leoparda ekvivalentan normalnom oklopu debljine 1.8 metara!

Tenkovi – raspoloživost

Važan faktor kod ocjenjivanja tenka je njegova raspoloživost. Ona je primarno predstavljena kroz pouzdanost vozila i materijala od kojeg je izrađeno.

Što znači tenk s najviše potencijala, ako je često pokvaren ili ako popravci traju danima?

Upravo na tom području njemački Leopard 2 dobiva dodatne bodove:

- Kao cjelokupni sistem odlikuje ga visoki stupanj pouzdanosti.
- Ima povoljna svojstva za obnovu materijala; važne strukturne grupe se lako i brzo mogu doseći i izmijeniti.

Kao primjer nam služe vrijednosti za vađenje motora iz vozila.

- Leopard 2 : ca. 12 min
- LECLERC : ca. 25 min
- Challenger 2 : ca. 25 min
- Abrams M 1 A2: ca. 40 min

- Leoparda 2 odilkuju najniži pogonski troškovi (ca. 100 Euro / km prijeđenog puta – u procjenu je uračunato gorivo i troškovi servisa i održavanja).

Leopard 2 se relativno jednostavno poslužuje,a za obuku posade postoje mnogi periferijski uređaji (simulatori, sredstva za učenje, itd.).

Zaključak:

Pojedinačna analiza tehničkih karakteristika vozila koja sadržava pozitivne, kao i negativne ocjene stvara više nejasnoća, nego što iz nje proizlaze upotrebljivi rezultati. Mnogo relevantnija je činjenica da svugdje gdje je Leopard 2 sudjelovao na internacionalnim testiranjima tenkova i oklopnih vozila (Švicarska, Švedska, Španjolska, Grčka, Turska) je i pobijedio.

Leopard 2 momentalno koristi 11 nacija, a s Čileom ubrzo 12; Abrams M 1 koristi 5 nacija, LECLERC i Challenger 2 su pojedinačno eksportirani u samo jednu državu: 18 vozila tog tipa se nalazi u Omanu.

Dobre karakteristike u borbenim sposobnostima imaju sva vozila, ali je za vojnike također važna pouzdanost i jednostavnost korištenja. Stoga je pobjednik Leopard 2 tenk.

1999. (nema aktualnijeg testa) je američka konzultantska tvrtka Forecast International na veliko razočaranje amerikanaca objavila sljedeću top- ljestvicu tenkova:

- 1. Leopard 2 A6
- 2. Abrams M 1 A2
- 3. Typ 90 (Japan)
- 4. LECLERC
- 5. Challenger II

Metal Storm – najbrže vatreno oružje svijeta
Philadelphia Eksperiment – Teleportiranje je moguće?!
Tajno oružje rusa – jesu li rusi po naređenju Kremlja razvili super-torpedo?
Čelični divovi – tajni razvoj nuklearnih podmornica
Nevidljivi špijuni – kako nas policija i tajne službe nadziru

Popravak električnih vodova – akcija u visini
Černobil – 21 godina poslije
Energija vjetra – snaga zraka u pokretu
Vodik – energija budućnosti
Gorivo budućnosti – može li vodik spriječiti energetsku krizu?
Crni pijesak – zbog čega Kanada raspolaže ogromnim zalihama nafte
Vjetrenjače pod vodom – kako plima i oseka stvaraju električnu energiju
Energija iz vulkana – kako se koristi toplina iz unutrašnjosti Zemlje
Kako vodene mase na pritisak tipke stvaraju električnu energiju
Nafta – crno zlato iz dubine

Pregovarati kao u filmu – Pravi li kino uspješne ljude?

Nema komentara: